Niezawodna Toyota C-HR
-
U.S. Vehicle Dependability Study 2023 to badanie firmy analitycznej J.D. Power, w którym zostały przeanalizowane pojazdy z roku modelowego 2020, dostępne w sprzedaży w amerykańskich salonach poszczególnych marek od drugiej połowy 2019 roku. Ranking oparto na szczegółowych wywiadach udzielonych przez 30 062 właścicieli, którzy nabyli nowe samochody w salonach i użytkowali je przez 3 lata.
-
Przygotowany przez analityków J.D. Power kwestionariusz składał się ze 184 punktów podzielonych na dziewięć kategorii:
- napęd,
- układ jezdny i prowadzenie,
- karoseria i elementy zewnętrzne,
- wnętrze,
- siedzenia,
- klimatyzacja,
- systemy wsparcia kierowcy,
- systemy multimediów i łączności,
- wyświetlacze i kontrolki.
W badaniu sprawdzono, jak pojazdy z roku modelowego 2020 radzą sobie pod względem jakości i atrakcyjności każdego z tych punktów oraz ewentualnej konieczności wymiany komponentów.
Po przeanalizowaniu wszystkich tych danych pierwsze miejsce (ex aequo z Lexusem RX) zajęła Toyota C-HR.
Toyota C-HR – najbardziej niezawodny samochód
-
-
Z wywiadów udzielonych firmie J.D. Power wynika, że posiadacze Toyoty C-HR bardzo rzadko mieli jakiekolwiek zastrzeżenia do działania badanych elementów. Średnio na 100 samochodów J.D. Power wynotowało tylko 111 problemów występujących w tym modelu (przy średniej 186). W porównaniu do poprzedniej edycji rankingu, uwzględniającej samochody z roku modelowego 2019, kompaktowy crossover Toyoty poprawił swoje wyniki w ośmiu z dziewięciu kategorii.
Toyota C-HR ulubionym crossoverem Polaków
Toyota C-HR to najchętniej kupowany crossover w Polsce. Tylko w 2022 roku zarejestrowano tu ponad 8000 egz. tego modelu. Auto zostało zaprojektowane na modułowej platformie GA-C w technologii TNGA, której zawdzięcza świetne właściwości jezdne, stabilność w zakrętach i wysoki poziom bezpieczeństwa biernego.
W czym tkwi tajemnica popularności Toyoty C-HR? Uwagę zwraca przede wszystkim wyróżniająca się stylistyka tego auta. Drugim atutem są dwa napędy hybrydowe do wyboru, które łączą dobrą dynamikę z niespotykaną oszczędnością. Trzecim – wspomniane już wyżej świetne właściwości jezdne wynikające z konstrukcji TNGA, precyzyjnego układu kierowniczego i zawieszenia wielowahaczowego przy tylnej osi.
W Polsce Toyota C-HR jest dostępna wyłącznie w wersji hybrydowej. Auto ze 184-konnym napędem hybrydowym 2.0 Hybrid Dynamic Force rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,2 s, a jego średnie zużycie paliwa wynosi 5,3–5,7 l/100 km. Podstawowy napęd hybrydowy 1.8 Hybrid ma moc 122 KM i zużywa średnio 4,8–5,3 l/100 km. Obie odmiany napędowe mają w standardzie automatyczną przekładnię e-CVT.
Pojazd stworzony z myślą o kierowcy
Toyota C-HR została zaprojektowana z myślą o kierowcy. Wzmocniona konstrukcja nadwozia, dopracowane zawieszenie i oszczędne napędy hybrydowe sprawiają, że każda jazda staje się przyjemnością. Dodać do tego należy komfortowe wnętrze z konsolą centralną zwróconą w stronę kierowcy, bogate wyposażenie i zaawansowane technologie multimediów, łączności, klimatyzacji i bezpieczeństwa czynnego.
Toyotę C-HR od wersji Style wyposażono w zaawansowany system multimedialny Toyota Smart Connect® z kolorowym ekranem dotykowym (8" HD). Oferuje on dostęp do wielu funkcji i aplikacji internetowych oraz nawigację Connected z mapami online i 4-letnią darmową transmisją danych. Kierowca może również korzystać ze wsparcia inteligentnego asystenta głosowego, który wykonuje polecenia kierowcy i pasażera. System multimedialny jest automatycznie aktualizowany przez internet, a łatwą integrację ze smartfonem zapewniają interfejsy Apple CarPlay* i Android Auto™.
We wszystkich wersjach wyposażenia Toyoty C-HR dostępna jest dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Wyższe odmiany – Executive i GR SPORT – otrzymują dodatkowo technologię oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe™.
O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów dbają systemy Toyota Safety Sense, w tym:
- inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC),
- układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów,
- układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach,
- wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia,
- asystent utrzymania pasa ruchu (LTA),
- układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA),
- automatyczne światła drogowe (AHB),
- system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS),
- system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall),
- system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC).
Wybór wyższej niż podstawowa wersji wyposażenia pozwala korzystać także ze wsparcia układu detekcji przeszkód (ICS), systemu ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją hamowania oraz systemu monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM).
GR SPORT – wersja dla pasjonatów motoryzacji
-
Najwyższą wersją wyposażenia Toyoty C-HR jest odmiana GR SPORT zainspirowana sportowymi samochodami TOYOTA GAZOO Racing. Crossover w tej konfiguracji otrzymał przeprojektowane zawieszenie i układ kierowniczy zapewniający dynamiczne prowadzenie. Auto ma także unikalne 19" felgi aluminiowe GR SPORT z oponami 225/45 R19.
Nadwozie Toyoty C-HR GR SPORT wyróżnia się specjalnie zaprojektowanym przednim pasem z przyciemnionym wnętrzem kloszy lamp oraz sportowym przednim spojlerem. We wnętrzu deska rozdzielcza została wykończona listwą dekoracyjną w kolorze Platinum Pearl, a na skórzanej tapicerce Black Alcantara zastosowano przeszycia czerwoną i szarą nicią, które nawiązują do kolorystyki TOYOTA GAZOO Racing.
-
Więcej informacji na: https://www.jdpower.com/business/press-releases/2023-us-vehicle-dependability-studyvds (Opens in new window).
* Apple CarPlay jest znakiem towarowym Apple Inc.